23 August 2011

MyFitness: Kurus? Inginkan Tubuh Muscular ?










ok first post aku yang kearah kesihatan. Ramai kawan2 aku yang ada masalah badan yang kurus tapi inginkan badan yg muscular gitu haha so aku pernah juga jumpa dengan orang yang nak badan yang besar tapi dia terus workout di gym dengan angkat bebanan yang agak berat untuk mendapatkan badan yang besar. Bagi aku cara ni tak sesuai sebenarnya kerana mengangkat bebanan yang berat hanyalah untuk melatih otot dan bukan untuk membesarkan tubuh badan. Aku ada juga terbaca bahwa ada kajian yang mengatakan untuk mendapatkan badan yang sihat,berotot dan tegap bukanlah semata-mata dengan hanya excercise or workout tetapi ia boleh mendatangkan hasil daripada pemakanan kita sendiri, 80percents adalah sebenarnya dari pemakanan dan 20percents dari senaman.

So apa yang korang perlukan untuk mendapatkan bentuk badan yang normal? bagi korang yang jenis aktif dalam sukan or yang rajin pergi ke gym aku suggest korang guna product GNC Pro Perfomance Weight Gainer 2200 Gold atau korang nak kesan yang lagi cepat boleh ambil Optimum Nutrition Pro Complex Gainer dan supplement ni untuk orang yang aktif aja ok? untuk korang yang jenis memang nak focus pada pembesaran badan dulu and jenis tak rajin or tak ada masa untuk bersenam korang boleh ambil GNC Pro Perfomance Weight Gainer 1850 .Apa yang aku suggest tadi bukanlah aku main hentam aja,ni berdasarkan pengalaman aku sendiri, dan product yang itu tadi adalah product yang senang didapati didalam Malaysia. Untuk mendapatkan kesan yang ideal korang kena maintain ambil supplement tadi selama lebih kurang 6 bulan dan berapa lama masa yang korang perlukan ia bergantung juga kepada bentuk tubuh badan korang yang sekarang. Setelah bentuk badan korang berisi sedikit baru la sesuai untuk workout di gym dan untuk pembesaran otot pula korang kene ambil product yang lain kerana kandungan protein didalam susu weight gainer tidaklah setinggi mana dan ia kurang sesuai untuk recovery tisu2 muscle korang, dan product2 untuk muscle akan aku updatekan lain kali hehe.

Apa yang aku tulis tadi bukanlah dari diri aku sendiri tapi ia berdasarkan apa yang aku belajar,dengar,baca dan dari pengalaman aku menggunakanya.

  There's No Gain Without Pain !! Good Luck Guys !
GNC Pro Perfomance Weight Gainer 2200 Gold - RM 222.90 (3kg)   (available in Chocolate,Vanilla etc)
GNC Pro Perfomance Weight Gainer 1850          - RM 128.90 (2kg)    (available in Dutch Chocolate etc)
Optimum Nutrition Pro Complex Gainer             - RM 262.90 (2.3kg) (available in Chocolate etc)