08 April 2011

MyInfo: Bring X JAPAN To Indonesia!


X JAPAN-ID


                           Facebook BXTI Myspace BXTI Twitter X JAPAN-ID and BXTI Youtube X JAPAN-ID and BXTI


Bring X JAPAN to Indonesia~ yeah! BXTI ni adalah satu "community" yang ditubuhkan oleh peminat-peminat tegar X JAPAN di Indonesia.Tujuan mereka adalah untuk mengumpulkan seberapa banyak peminat2 X JAPAN di Indonesia dan ingin membuktikan bahwa X JAPAN masih mempunyai ramai peminat di Indonesia sekali gus berharap X JAPAN mengadakan concert di sana. BXTI bermula ketika X JAPAN kembali di persada seni selepas Yoshiki "hilang" dari dunia hiburan setelah kematian HIDE dan membuat penggumuman untuk kembali bergabung semula dalam concert "Resume Attack 2008 IV-Toward to Destruction" yang berlangsung selama 3 hari berturut-turut pada 28,29 dan 30 March 2008.


Selain itu, BXTI juga sangat berharap supaya pihak pengurusan X JAPAN untuk meriliskan juga album2 mereka di Indonesia dan sebagai tanda bersungguh-sungguh terhadap permintaan mereka, BXTI telah menubuhkan satu forum khas mereka untuk X JAPAN iaitu "XJAPAN-ID" dan apa yang membuat aku tertarik untuk menulis tentang mereka adalah kerana mereka juga telah mengadakan satu mini project iaitu menandatangani petisyen yang diadakan di University of Indonesia, Atmajaya University, SMA 4 Jakarta, STBA-LIA, Mangga 2 Plaza, Darma Persada University, D.I Yogyakarta, SMA 31 Jakarta,
dan masing2 terletak di sekitar Jakarta dan Yogyakarta.


Petisyen mereka kemudianya telah dihantar kepada pihak pengurusan X JAPAN. Selain menandatangani petisyen, BXTI juga menganjurkan FanArt Drawing Competition dan Cover Band Competition.

apa2 pun aku salute INDONESIA! Music will combine us :)

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

click link dibawah untuk "melayan" video event sign petition mereka :) WE ARE X!!

from BXTI:

You touch us, you inspire us, you move us, now we are, the one who move, to reach you, to touch you, to be with you, HERE!, in our lonely land,see our laugh, see our tears, see our efforts, all we’ve done, ALL  for you, just for you, you had made an X earthquake in Tokyo dome,now let’s made an X earthquake in Jakarta! WHY? Becoz WE ARE X!!